EL NOSTRE PROJECTE A LA CLASSE DELS RUBIOLS D'ENÇÀ QUE VA COMENÇAR FINS ARA HA FET UNA GRAN EVOLUCIÓ. HEM CONEGUT DE MANERA MÉS CONCRETA I PROPERA CADA UN DELS PLATS QUE ELS NOSTRES INFANTS HAN DUIT A L'ESCOLA.
LES PRIMERES SESSIONS ES VAREN BASAR EN CONÈIXER UN A UN CADA PLAT QUE DUIEN I AMB CADA EXPLICACIÓ TENÍEM MÉS INFORMACIÓ PER PODER FER FEINA POSTERIORMENT.
FOTOS EXPLICACIÓ PLATS PREFERITS
LES SEGÜENTS SESSIONS ES VAREN DEDICAR A TREBALLAR DE FORMA MÉS DETINGUDA TOTES LES CARACTERÍSTIQUES DELS PLATS, COMENÇANT AMB EL NOM I ACABANT AMB LA PROCEDÈNCIA, PERÒ AMB UN LLARG CAMÍ ENMIG.
EL FIL CONDUCTOR D'AQUEST PROJECTE HA ESTAT "NA TAQUETES", LA NOSTRA MASCOTA CUINERA QUE ENS HA AJUDAT A ENTENDRE MILLOR LES PARTS IMPORTANTS DELS NOSTRES PLATS.
NA TAQUETES AMB LA SEVA BOSSA MÀGICA ENS ANAVA DUGUENT ACTIVITATS, EINES, IDEES, ETC QUE ENS APROPAVEN DE MANERA SENZILLA A TOT ALLÒ QUE VOLÍEM CONÈIXER DELS NOSTRES PLATS, DELS NOSTRES GUSTS I DE LES NOSTRES FAMÍLIES.
A PARTIR D'UN MURAL QUE ENS VA DUR VÀREM ANAR COMPLETANT I CONEIXENT TOTS AQUESTS ASPECTES:
ACTIVITATS DEL PROJECTE:
1- "ELS NOSTRES PLATS":
NA TAQUETES ENS VA DUR LES FOTOS EN MINIATURA DELS NOSTRES PLATS PER PENJAR-LOS SOTA LA NOSTRA FOTO I ENS VA EXPLICAR EL FUNCIONAMENT DEL PLAFÓ.
FOTOS DE L'ACTIVITAT
2- "ELS NOMS":
NA TAQUETES DUU DINS LA SEVA BOSSA ELS NOMS ESCRITS DELS NOSTRES PLATS. ANAM LLEGINT (SÍLVIA) ELS TÍTOLS/NOMS DELS PLATS I ELS ANAM POSANT SOBRE LA TAULA DE LA CLASSE. AIXÍ COM ANAM DIGUENT ELS NOMS RECORDAM DE QUI PODRIA SER O QUIN PLAT TÉ AQUELL NOM.
DESPRÉS ENS POSAM AL VOLTANT DE LES TAULES E INTENTAM ENTRE TOTS ESBRINAR EL NOSTRE NOM AMB AJUDA DE LA MESTRA I ELS COMPANYS.
LA MESTRA VA LLEGINT EL NOM I ELS INFANTS ENTRE ELLS ES VAN DONANT ELS PAPERETS. ES CERQUEN UNS ALS ALTRES.
UNA VEGADA REPARTITS COMPROVAM SI CADA UN TÉ EL SEU I ANAM AFERRANT EL NOM AL NOSTRE LLOC A LA GRAELLA.
FOTOS DE L'ACTIVITAT
3-" ELS INGREDIENTS PRINCIPALS":
NA TAQUETES DUU DINS LA BOSSA FOTOS DE DIFERENTS INGREDIENTS I ES REPARTEIXEN SOBRE LES TAULES MENTRE ANAM XERRANT D'ALLÒ QUE SÓN.
ELS INFANTS HAN DE PENSAR QUIN SON ELS SEUS INGREDIENTS PRINCIPALS DELS SEUS PLATS I ELS HAN DE CERCAR, ÉS A DIR, HAN DE CERCAR L'IMATGE DE L'INGREDIENT.
UNA VEGADA ELS TENEN ELS HAN D'AFERRAR AL SEU LLOC A LA GRAELLA.
FOTOS DE L'ACTIVITAT
4- "ELS CUBERTS QUE NECESSITAM":
NA TAQUETES DUU A LA SEVA BOSSA DIFERENTS TIPUS DE CUBERTS QUE SERVEIXEN PER MENJAR. ELS ANAM CONEIXENT I FEM UN JOC DE RECONÈIXER CUBERTS PER NOMS, FORMA, TAMANY, UTILITAT... UNA VEGADA HEM JUGAT UNA ESTONA PASSAM A PENSAR QUIN SON ELS CUBERTS O CUBERT QUE NECESSITAM PER MENJAR EL NOSTRE PLAT I PER QUÈ AQUEST I NO UN ALTRE. FINALMENT, ANAM AL NOSTRE LLOC DE LA GRAELLA I EL DIBUIXAM AMB ROTULADOR.
FOTOS DE L'ACTIVITAT
5-" ELS CUINERS O CUINERES QUE ELS CUINEN PER NOLTROS":
NA TAQUETES ENS DUU DUES IMATGES D'UN CUINER I UNA CUINERA. XERRAM DE LA FEINA QUE DUEN A TERME ELS CUINERS/ES PROFESSIONALS I ANAM A FER UNA VISITA AL MENJADOR I A LA CUINA DE L'ESCOLA.
CONEIXEM A LA CUINERA, NA GLÒRIA I A LES ALTRES CUINERES QUE ENS EXPLIQUEN LA SEVA FEINA, A LA MATEIXA VEGADA QUE CONEIXEM UNA CUINA PER DE DINS.
TOT SEGUIT TORNAM A LA CLASSE I XERRAM D'ALLÒ QUE HEM VIST I D'ALLÒ QUE ENS HAN CONTAT I XERRAM DELS NOSTRES PLATS I DE QUI ELS FA A CASA, ÉS A DIR, QUI SÓN ELS NOSTRES CUINERS O CUINERES (PAPÀS, MAMÀS, PADRINES...) I ELS DIBUIXAM A UN PAPER QUE DESPRÉS PENJAREM AL MURAL.
FOTOS DE L'ACTIVITAT
6- "L'ORIGEN O LLOC DE PROCEDÈNCIA":
NA TAQUETES DUU UNS PAPERS EN BLANC QUE ELS INFANTS DURAN A CASA I QUE AMB L'AJUDA DELS SEUS FAMILIARS ESCRIURAN EL LLOC DE PROCEDÈNCIA DEL PLAT QUE TANT ELS AGRADA.
DESPRÉS D'UN PARELL DE DIES I AMB ELS PAPERS A L'AULA COMENÇAM A MIRAR CADA UN D'ELLS I ELS LLOCS D'ON PROVENEN.
NA TAQUETES PER AJUDAR-NOS A ENTENDRE MILLOR L'ACTIVITAT ENS DU UN MAPA DEL MÓN PERÒ ENS EXPLICA QUE EL MÓN NO ÉS PLÀ SINÒ REDÓ I ENS CONVIDA ANAR A CERCAR A PRIMÀRIA UNA BOLLA DEL MÓN.
UNA VEGADA LA TENIM AL NOSTRE ABAST LA MIRAM I COMPROVAM QUE ES IGUAL QUE EL MAPA QUE HA DUIT NA TAQUETES. TOT SEGUIT ANAM LLEGINT ELS PAPERETS, ELS ANAM AFERRANT A LA NOSTRA GRAELLA I CERCAM AL MAPA ON ÉS EL PAIS D'ORIGEN DEL NOSTRE PLAT.
FOTOS DE L'ACTIVITAT
FINALMENT, NA TAQUETES ENS HA EXPLICAT QUE ARA QUE SABEM I QUE CONEIXEM TANT ELS NOSTRES PLATS, ALS PRÒXIMS DIES EXPERIMENTAREM I ENS EMBRUTAREM UN POC PER CONÈIXER DE BEN APROP ALGUNS DELS INGREDIENTS QUE FORMEN PART DELS NOSTRES PLATS PREFERITS.
LES PRIMERES SESSIONS ES VAREN BASAR EN CONÈIXER UN A UN CADA PLAT QUE DUIEN I AMB CADA EXPLICACIÓ TENÍEM MÉS INFORMACIÓ PER PODER FER FEINA POSTERIORMENT.
FOTOS EXPLICACIÓ PLATS PREFERITS
LES SEGÜENTS SESSIONS ES VAREN DEDICAR A TREBALLAR DE FORMA MÉS DETINGUDA TOTES LES CARACTERÍSTIQUES DELS PLATS, COMENÇANT AMB EL NOM I ACABANT AMB LA PROCEDÈNCIA, PERÒ AMB UN LLARG CAMÍ ENMIG.
EL FIL CONDUCTOR D'AQUEST PROJECTE HA ESTAT "NA TAQUETES", LA NOSTRA MASCOTA CUINERA QUE ENS HA AJUDAT A ENTENDRE MILLOR LES PARTS IMPORTANTS DELS NOSTRES PLATS.
NA TAQUETES AMB LA SEVA BOSSA MÀGICA ENS ANAVA DUGUENT ACTIVITATS, EINES, IDEES, ETC QUE ENS APROPAVEN DE MANERA SENZILLA A TOT ALLÒ QUE VOLÍEM CONÈIXER DELS NOSTRES PLATS, DELS NOSTRES GUSTS I DE LES NOSTRES FAMÍLIES.
A PARTIR D'UN MURAL QUE ENS VA DUR VÀREM ANAR COMPLETANT I CONEIXENT TOTS AQUESTS ASPECTES:
ACTIVITATS DEL PROJECTE:
1- "ELS NOSTRES PLATS":
NA TAQUETES ENS VA DUR LES FOTOS EN MINIATURA DELS NOSTRES PLATS PER PENJAR-LOS SOTA LA NOSTRA FOTO I ENS VA EXPLICAR EL FUNCIONAMENT DEL PLAFÓ.
FOTOS DE L'ACTIVITAT
2- "ELS NOMS":
NA TAQUETES DUU DINS LA SEVA BOSSA ELS NOMS ESCRITS DELS NOSTRES PLATS. ANAM LLEGINT (SÍLVIA) ELS TÍTOLS/NOMS DELS PLATS I ELS ANAM POSANT SOBRE LA TAULA DE LA CLASSE. AIXÍ COM ANAM DIGUENT ELS NOMS RECORDAM DE QUI PODRIA SER O QUIN PLAT TÉ AQUELL NOM.
DESPRÉS ENS POSAM AL VOLTANT DE LES TAULES E INTENTAM ENTRE TOTS ESBRINAR EL NOSTRE NOM AMB AJUDA DE LA MESTRA I ELS COMPANYS.
LA MESTRA VA LLEGINT EL NOM I ELS INFANTS ENTRE ELLS ES VAN DONANT ELS PAPERETS. ES CERQUEN UNS ALS ALTRES.
UNA VEGADA REPARTITS COMPROVAM SI CADA UN TÉ EL SEU I ANAM AFERRANT EL NOM AL NOSTRE LLOC A LA GRAELLA.
FOTOS DE L'ACTIVITAT
3-" ELS INGREDIENTS PRINCIPALS":
NA TAQUETES DUU DINS LA BOSSA FOTOS DE DIFERENTS INGREDIENTS I ES REPARTEIXEN SOBRE LES TAULES MENTRE ANAM XERRANT D'ALLÒ QUE SÓN.
ELS INFANTS HAN DE PENSAR QUIN SON ELS SEUS INGREDIENTS PRINCIPALS DELS SEUS PLATS I ELS HAN DE CERCAR, ÉS A DIR, HAN DE CERCAR L'IMATGE DE L'INGREDIENT.
UNA VEGADA ELS TENEN ELS HAN D'AFERRAR AL SEU LLOC A LA GRAELLA.
FOTOS DE L'ACTIVITAT
4- "ELS CUBERTS QUE NECESSITAM":
NA TAQUETES DUU A LA SEVA BOSSA DIFERENTS TIPUS DE CUBERTS QUE SERVEIXEN PER MENJAR. ELS ANAM CONEIXENT I FEM UN JOC DE RECONÈIXER CUBERTS PER NOMS, FORMA, TAMANY, UTILITAT... UNA VEGADA HEM JUGAT UNA ESTONA PASSAM A PENSAR QUIN SON ELS CUBERTS O CUBERT QUE NECESSITAM PER MENJAR EL NOSTRE PLAT I PER QUÈ AQUEST I NO UN ALTRE. FINALMENT, ANAM AL NOSTRE LLOC DE LA GRAELLA I EL DIBUIXAM AMB ROTULADOR.
FOTOS DE L'ACTIVITAT
5-" ELS CUINERS O CUINERES QUE ELS CUINEN PER NOLTROS":
NA TAQUETES ENS DUU DUES IMATGES D'UN CUINER I UNA CUINERA. XERRAM DE LA FEINA QUE DUEN A TERME ELS CUINERS/ES PROFESSIONALS I ANAM A FER UNA VISITA AL MENJADOR I A LA CUINA DE L'ESCOLA.
CONEIXEM A LA CUINERA, NA GLÒRIA I A LES ALTRES CUINERES QUE ENS EXPLIQUEN LA SEVA FEINA, A LA MATEIXA VEGADA QUE CONEIXEM UNA CUINA PER DE DINS.
TOT SEGUIT TORNAM A LA CLASSE I XERRAM D'ALLÒ QUE HEM VIST I D'ALLÒ QUE ENS HAN CONTAT I XERRAM DELS NOSTRES PLATS I DE QUI ELS FA A CASA, ÉS A DIR, QUI SÓN ELS NOSTRES CUINERS O CUINERES (PAPÀS, MAMÀS, PADRINES...) I ELS DIBUIXAM A UN PAPER QUE DESPRÉS PENJAREM AL MURAL.
FOTOS DE L'ACTIVITAT
6- "L'ORIGEN O LLOC DE PROCEDÈNCIA":
NA TAQUETES DUU UNS PAPERS EN BLANC QUE ELS INFANTS DURAN A CASA I QUE AMB L'AJUDA DELS SEUS FAMILIARS ESCRIURAN EL LLOC DE PROCEDÈNCIA DEL PLAT QUE TANT ELS AGRADA.
DESPRÉS D'UN PARELL DE DIES I AMB ELS PAPERS A L'AULA COMENÇAM A MIRAR CADA UN D'ELLS I ELS LLOCS D'ON PROVENEN.
NA TAQUETES PER AJUDAR-NOS A ENTENDRE MILLOR L'ACTIVITAT ENS DU UN MAPA DEL MÓN PERÒ ENS EXPLICA QUE EL MÓN NO ÉS PLÀ SINÒ REDÓ I ENS CONVIDA ANAR A CERCAR A PRIMÀRIA UNA BOLLA DEL MÓN.
UNA VEGADA LA TENIM AL NOSTRE ABAST LA MIRAM I COMPROVAM QUE ES IGUAL QUE EL MAPA QUE HA DUIT NA TAQUETES. TOT SEGUIT ANAM LLEGINT ELS PAPERETS, ELS ANAM AFERRANT A LA NOSTRA GRAELLA I CERCAM AL MAPA ON ÉS EL PAIS D'ORIGEN DEL NOSTRE PLAT.
FOTOS DE L'ACTIVITAT
FINALMENT, NA TAQUETES ENS HA EXPLICAT QUE ARA QUE SABEM I QUE CONEIXEM TANT ELS NOSTRES PLATS, ALS PRÒXIMS DIES EXPERIMENTAREM I ENS EMBRUTAREM UN POC PER CONÈIXER DE BEN APROP ALGUNS DELS INGREDIENTS QUE FORMEN PART DELS NOSTRES PLATS PREFERITS.
Quines activitats mes guapes! Moltes gracies Silvia!
ResponElimina